Σχετικά με τον "ερευνηταρά" Καλόπουλο:
1) Ο κύριος αυτός, που εμφανίζεται ως “ερευνητής” (των πανηγυριών) και μάλιστα των “σκεπτικιστών Ελλάδος”, (εδώ δεν ξέρω να σας πω αν υπάρχει κάτι τέτοιο ή αν είναι μια βαρύγδουπη ταμπέλα που δημιούργησε αυτός μόνος του για να δίνει πρεστίζ στον ίδιο και ίσως σε κανα-δυο φίλους του) έχει ένα χαρακτηριστικό πρωτοφανές: “Ερευνά” εξ αποστάσεως! Προσωπικά, δεν ξέρω κανέναν ερευνητή που να ερευνά σοβαρά και υπεύθυνα το αντικείμενο της έρευνάς του μην έχοντας δει ποτέ τις εκδηλώσεις του από κοντά. Εσείς θα παίρναμε στα σοβαρά έναν ερευνητή που ερευνά την παλλίρροια του Ευρίπου από την… Αμερική, έχοντας δει κάποιες εκδηλώσεις της σε ταινία; Εγώ γιατί να πάρω στα σοβαρά αυτόν τον κύριο που αποφαίνεται - ή μάλλον δογματίζει… - για το τι είναι το Άγιο Φως χωρίς να έχει πάει ποτέ από κοντά να το δει, να φέρει πίσω ένα κεράκι του Παναγίου Τάφου βρε αδελφέ, να μας αποδείξει ότι είναι εμποτισμένο στη χημική ουσία την οποία αυτός ισχυρίζεται;
1) Ο κύριος αυτός, που εμφανίζεται ως “ερευνητής” (των πανηγυριών) και μάλιστα των “σκεπτικιστών Ελλάδος”, (εδώ δεν ξέρω να σας πω αν υπάρχει κάτι τέτοιο ή αν είναι μια βαρύγδουπη ταμπέλα που δημιούργησε αυτός μόνος του για να δίνει πρεστίζ στον ίδιο και ίσως σε κανα-δυο φίλους του) έχει ένα χαρακτηριστικό πρωτοφανές: “Ερευνά” εξ αποστάσεως! Προσωπικά, δεν ξέρω κανέναν ερευνητή που να ερευνά σοβαρά και υπεύθυνα το αντικείμενο της έρευνάς του μην έχοντας δει ποτέ τις εκδηλώσεις του από κοντά. Εσείς θα παίρναμε στα σοβαρά έναν ερευνητή που ερευνά την παλλίρροια του Ευρίπου από την… Αμερική, έχοντας δει κάποιες εκδηλώσεις της σε ταινία; Εγώ γιατί να πάρω στα σοβαρά αυτόν τον κύριο που αποφαίνεται - ή μάλλον δογματίζει… - για το τι είναι το Άγιο Φως χωρίς να έχει πάει ποτέ από κοντά να το δει, να φέρει πίσω ένα κεράκι του Παναγίου Τάφου βρε αδελφέ, να μας αποδείξει ότι είναι εμποτισμένο στη χημική ουσία την οποία αυτός ισχυρίζεται;
2) Ο συγκεκριμένος Καλόπουλος όσον αφορά την έρευνα επί του Αγίου Φωτός δεν στερείται μόνο την εμπειρία του αυτόπτη μάρτυρα, αλλά και την επιστημονική κατάρτιση που θα του επέτρεπε να μελετήσει διεξοδικά το θέμα. Μηχανολόγος έχει σπουδάσει ο άνθρωπος. Γι’ αυτό προφανώς κάθεται και γράφει βιβλία από μακριά, ενώ οι επιστήμονες που θέλουν να μελετήσουν “παράξενα φαινόμενα” και από κοντά πηγαίνουν και συγκεκριμένη μεθοδολογία ακολουθούν. ΚΑΙ ΟΜΩΣ, ο ίδιος υποστηρίζει τις “πολύτιμες κρίσεις των ειδικών σε κάθε επιστημονικό τομέα” και την “επιτόπια έρευνα σε τόπους «θαυμάτων»”, χωρίς ο ίδιος να πληροί καμιά από τις δυο αυτές ιδιότητες και χωρίς να προσπαθεί έστω, να πράξει ανάλογα. Δάσκαλε πού δίδασκες και λόγο δεν εκράτεις δηλαδή. Πώς να τον πάρει στα σοβαρά ένα τέτοιον άνθρωπο κανείς;
3) Ο συγκεκριμένος Καλόπουλος δεν είναι αμερόληπτος. Έχει γράψει βιβλία που δήθεν “απομυθοποιούν” την Αγία Γραφή. Στα βιβλία αυτά κάνει διάφορα λογικά άλματα και κουτοπόνηρους ισχυρισμούς, αγνοώντας επειδεικτικά τη διεθνή βιβλιογραφία. Παράλληλα “συμμετέχει στο συλλογικό βιβλίο: Αναβίωση της Αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας (Εκδόσεις Αρχέτυπο Θεσσαλονίκη 2002)” μαζί με τους Ρ(αδάμανθυ) Αναστασάκη (που είναι και μασόνος αν δεν κάνω λάθος), Μ. Βερέττα, Π. Μαρίνη, Γ. Τσαγκρινό και άλλους νεοπαγανιστές.
Τι δουλειά έχει η αλεπού στο παζάρι, και ένας δήθεν “σκεπτικιστής” και “αμερόληπτος” με την… αναβίωση της αρχαίας ελληνικής θρησκείας και τους φανατικούς πιστούς της; Είναι φανερό ότι ο άνθρωπος είναι στρατευμένος στο να χτυπήσει την πίστη στον Χριστό, Κύριος οίδε για ποιους προσωπικούς του λόγους, και για το σκοπό αυτό δεν διστάζει να συνασπιστεί με ανθρώπους που μεροληπτούν υπέρ κάποιας θρησκείας κι εξακοντίζουν ανερυθρίαστα τους πιο αντιεπιστημονικούς ισχυρισμούς που υπάρχουν (πρόχειρο παράδειγμα, οι “άορνοι τόποι”), ανθρώπους με τους οποίους σύμφωνα με ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ κριτήρια, δεν θα έπρεπε να συνεργάζεται.
Σύμφωνα λοιπόν, με τα δικά του λεγόμενα, ότι δεν θα έπρεπε να εξετάζονται ως μάρτυρες για θαύματα πιστοί γιατί είναι προκατειλημμένοι υπέρ τους, μήπως θα έπρεπε να εξαιρεθεί και ο ίδιος ως άπιστος γιατί είναι προκατειλημμένος εναντίον τους; Πάντα σύμφωνα με τα δικά του λεγόμενα, μια και προσωπικά θεωρώ ότι υπάρχουν και πιστοί, και άπιστοι άνθρωποι που είναι αμερόληπτοι, απλά ο ίδιος δεν ανήκει σε αυτούς. Οπότε και οι “αποδείξεις” του κατά του θαύματος του Αγίου Φωτός, εντάσσονται μέσα στη γενική του ατζέντα να υποτιμήσει και ει δυνατόν, να εξευτελίσει την χριστιανική πίστη σε κάθε τομέα, και για να φτάσει σε αυτό το αποτέλεσμα εθελοτυφλεί σε όλα όσα του χαλάνε τη σούπα.
Δια ταύτα, εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι και ο ίδιος και οι “έρευνές” του είναι αναξιόπιστες, κοινώς για τα πανηγύρια.
Γ΄ Σχετικά με τις “αστραπές”
Ώστε “η σκόνη φωσφόρου προκαλεί αστραπές”; Πού ακούσατε, πού είδατε γραμμένο ότι “η σκόνη φωσφόρου προκαλεί αστραπές”; Σας παρακαλώ να μου το υποδείξετε. Επίσης, να μου δείξετε με στοιχεία ποιοί είναι αυτοί που σκορπίζουν σκόνη φωσφόρου μέσα στον Πανάγιο Τάφο, πάνω από τα κεφάλια ανθρώπων που από τέτοιες ενέργειες κινδυνεύουν να καούν ζωντανοί. Υποθέτω, ότι όποιος γράφει κάτι τόσο σοβαρό που κανένας άλλος δεν το λέει, πρέπει να το έχει δει με τα μάτια του, ίσως και να το έχει καταγράψει σε κάποιο βίντεο ή έστω φωτογραφία. Οπότε όποιος τα έχει κάνει αυτά, ας μην αργεί να παρουσιάσει τις αποδείξεις. Θα μπορούσε και ο κ. Καλόπουλος να τις παρουσιάσει, καθώς έχει και πρόσβαση στα ΜΜΕ (εμφανίζεται στην τηλεόραση ανελλιπως με τις “αποκαλύψεις” του κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα).
Οι “αστραπές” στον Πανάγιο Τάφο έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά: πολλές φορές ξεκινούν από χαμηλά και ανεβαίνουν ψηλά, ενώ συχνά έχουν σχήμα σφαιρικό, σαν μπάλες φωτός, που περνούν ανάμεσα από τον κόσμο χωρίς να τον καίνε και ανάβουν τα κεριά του. Τέτοια φαινόμενα θυμίζουν αυτά που στην Φυσική ονομάζονται “σφαιρικοί κεραυνοί” και ακόμη εξετάζονται από την Επιστήμη, και απ’ όσο ξέρω δεν μπορούν να αναπαραχθούν τεχνητά με… σκόνες, ενώ κάποιοι που προσπάθησαν με άλλες μεθόδους να τα αναπαράγουν κεραυνοβολήθηκαν κιόλας. (Βλ.http://www.physics4u.gr/faq/lightningball.html) Γενικά, οι σφαιρικοί κεραυνοί δεν υπάρχει περίπτωση να μην βλάψουν όποιον βρεθεί κοντά τους, ενώ συνοδεύονται από αίσθηση θερμότητας και “χαρακτηριστική άσχημη μυρωδιά … σαν τη μυρωδιά του όζοντος, του καιγόμενου θείου ή του νιτρικού οξέος” που ποτέ δεν αναφέρεται από τους παριστάμενους στον Πανάγιο Τάφο.
Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι αστραπές είναι τα φλάς των φωτογραφικών μηχανών. Παρότι κάποιες λάμψεις μπορούν να εξηγηθούν έτσι, δεν μπορούν να εξηγηθούν με αυτό τον τρόπο οι σφαίρες που περνούν ανάμεσα στον κόσμο και πάνε ψηλά ή σκάνε σε κολώνες και ανάβουν κεριά, ή το λευκό φως που συγκεντρώνεται αισθητά σε κάποια σημεία αφήνοντας τα υπόλοιπα σκοτεινά (σε αντίθεση με τα φλας που θα έπρεπε να φωτίσουν ισομερώς όλο τον χώρο).
Οπότε, ούτε η εξήγηση του σφαιρικού κεραυνού, ούτε η εξήγηση των φωτογραφικών φλας, ούτε βέβαια και η εξήγηση της… σκόνης φωσφόρου ικανοποιούν όσον αφορά την ταυτότητα των αστραπών και φωτεινών σφαιρών μέσα στον Πανάγιο Τάφο. Για κάτι άλλο πρόκειται.
Ας δούμε τώρα, μέρες που είναι, και κάποια γεγονότα από την Παλαιά Διαθήκη.
Για πολλά από τα θαύματα που επιτέλεσε ο Μωυσής μπροστά στον Φαραώ, ώστε να αφήσει να φύγουν οι Ισραηλίτες από την Αίγυπτο, οι μάγοι του παλατιού του έκαναν παρόμοια στη συνέχεια. (Για παράδειγμα στο Έξοδος 7:19-21 Το ποτάμι μετατρέπεται σε αίμα, στο Έξοδος 8:5-6 η Αίγυπτος γεμίζει βατράχια κτλ.) Το ότι κάποιοι μπόρεσαν με κάποιους τρόπους να παράγουν παρόμοια αποτελέσματα, δεν σημαίνει ότι τα θαύματα του Μωυσή δεν ήταν γνήσια, δεν προέρχονταν δηλ. από τον αληθινό Θεό. Σημαίνει μόνο ότι αυτοί οι κάποιοι μπόρεσαν να παράγουν παρόμοια αποτελέσματα με κάποια από τα θαύματα - και όχι με όλα.»
Στη συνέχεια κάποιοι άλλοι κατέθεσαν τις δικές τους σκέψεις και συμπεράσματα. Έτσι άλλος επισκέπτης του μπλογκ μου γράφει:
«Στα κόλπα του Καλόπουλου περί αυτανάφλεξης, ασφαλώς απαντάνε οι μαρτυρίες των αυτοπτών μαρτύρων. Για να αναιρέσει κάποιος το γεγονός, θα πρέπει να αναπαράγει όχι μόνο τις αναφλέξεις των κεριών, αλλά να επαναλάβει τις λάμψεις, τις φωτεινές νεφέλες, τις μπάλες φωτιάς. Κακώς ο Καλόπουλος ασχολείται με το …τσακμάκι του Πατριάρχη. Έχει πολύ δουλειά ακόμη για να επαναλάβει όλα τα φαινόμενα, και ίσως επειδή το γνωρίζει, επιμένει στο μόνο που μπορεί στο περίπου να μας δείξει.
Αλλά λέω στο “ΠΕΡΙΠΟΥ”, γιατί τα αναπάντητα ερωτήματα είναι δεκάδες. Ένας “ταλαίπωρος” προσκυνητής, είδε κι απόειδε να λέει ότι ο Καλόπουλος έχει φτιάξει θεωρία-σουρωτήρι, και αποφάσισε να γράψει σε ένα βιβλίο μερικές σκέψεις του.
Σεβόμενος τον κόπο του, παραθέτω ελάχιστα από όσα γράφει στο βιβλίο του:
Κόκορης Θ. Δημήτριος, ‘Άγιο Φως’, Αθήναι 2008, σσ. 18-20:
———————
“Λένε, ότι άτομα μεμυημένα, τεχνηέντως αλοίφουν το φυτίλι των κεριών με φωσφορούχες ύλες οι οποίες κάποια στιγμή αυταναφλέγονται. Πράγματι ο φωσφόρος όταν εκτεθεί στον αέρα και ερχόμενος σε επαφή με το οξυγόνο αναφλέγεται.
Όμως γενώνται προβληματισμοί και ερωτήματα, όπως:
1) Πόσος χρόνος χρειάζεται για ν’ αναφλεγή ο φωσφόρος ερχόμενος σε επαφή με το οξυγόνο;
Είναι γνωστό ότι απαιτείται ελάχιστος χρόνος, ίσως μερικών λεπτών, όχι ωρών. Αλλά ας τους κάνουμε την χάρη να δεχθούμε χρόνο 1-2 ωρών.
Οι χριστιανοί αγοράζουν την δέσμη των 33 κεριών πολλές ώρες, μερικές φορές και αρκετές ήμερες πριν, από τους εμπόρους της αγοράς των Ιεροσολύμων. Παραμένουν μέσα στο Ναό της Αναστάσεως ή και έξω από αυτόν πολλές φορές από το βράδυ της Μ. Παρασκευής, και περιμένουν το Άγιο Φως το μεσημέρι του Μ.Σαββάτου. Αυτό σημαίνει ότι τα κεριά εμποτισμένα με φωσφόρο πρέπει να αυταναφλεγούν πριν την ώρα αφής του Αγίου Φωτός.
2) Πως η αυτανάφλεξη γίνεται μόνο μέσα στον ιερό χώρο και κατά την διάρκεια της τελετής και όχι πριν ή μετά; Τέτοιος συγχρονισμός; Αν επρόκειτο για προσχεδιασμένη ενέργεια, θα έπρεπε να είχαμε άκαιρες και πρόωρες η μεταχρονισμένες αναφλέξεις και μέσα στον ναό και έξω στον προαύλειο χώρο όπου συνωστίζονται πολλά τα πλήθη των χριστιανών, ορθοδόξων και ετεροδόξων, Αρμενίων, Κοπτών, Συριανών, άλλων θρησκευμάτων και τουριστών, και Εβραίων αστυνομικών.
3) Η προμήθεια των κεριών γίνεται είτε σε υπαίθριους χώρους, είτε σε καταστήματα, που έχουν το εμπόρευμα εκτεθιμένο στους αέρηδες, από έμπορους όχι χριστιανούς-συνωμότες, αλλά πολλές φορές Μουσουλμάνους Άραβες της Ιερουσαλήμ. Όλοι αυτοί θα έπρεπε να βρίσκονται σε συνεννόηση και σύμπραξη με τους διενεργούντες την απάτη.
Και πως ως τώρα δεν βρέθηκε κάποιος πωλητής να καταγγείλει την σκευωρία και απάτη;
Και πως και πότε και ποιος εμποτίζει τα κεριά με φωσφόρο; Αν αυτό το κάνει ο πωλητής, θα πρέπει να το κάνει αρκετό χρόνο πριν για να έχει τα κεριά έτοιμα ώστε πουλώντας τα να εξαπατήσει τους αγοραστάς και να μην αντιληφθούν την συμπαιγνία. Αν τα εμποτίζει πολύ χρόνο πριν και αυτά είναι εκτεθιμένα στον πάγκο του εμπόρου πως δεν αυταναφλέγονται;
4) Μήπως οι γριούλες οι ερχόμενες από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ρωσία, την Ρουμανία περιβρέχουν τα κεριά με φωσφόρο; Και ενώ είναι μάρτυρες του φαινομένου εξαπατούν και εξαπατώνται; Και πως ως τώρα όλες αυτές οι χιλιάδες των ηλικιωμένων προσκυνητριών κρατούν ζηλότυπα επτασφράγιστο το ένοχο μυστικό και δεν το έχουν αποκαλύψει έστω και από αφελή συμπεριφορά;”
Καλόπουλε βάλε αγιοπνευματικό κολλύριο διότι όσο συνεχίζεις να κοιτάς τον καθρέπτη και να επαινείσαι τόσο πιό πνευματικά τυφλός θα γίνεσαι.